Тема еко-автомобілів була розкрита на заході ще давно, проте в Україні на дорогах вони зустрічаються не так часто, як звичайні дизельні або бензинові машини. І, можливо, проблема в тому, що водії недостатньо обізнані в екологічно чистих аналогах транспортних засобів.
-
В Норвегії запущено законопроект, що до 2025 року всі служби таксі мають закупити електроавтомобілі, а перевезення пасажирів відбуватиметься виключно на них.
Такі зміни відбувають не тільки тому, що електрокари зменшують шкідливі викиди у атмосферу майже до 0 відсотків. Однією з причин є низька собівартість “заправки” такої машини.
Якщо зі звичайною машиною на бензині водій витрачає більше 1000 гривень на місяць, то водій елекричного аналогу витрачатиме на 800 гривень менше.
Проте, перед тим, як купувати таку машину, варто визначитися, яка найбільше буде відповідати твоїм потребам.
Гібридні автомобілі
Авто такого типу рухаються за допомогою двигунів двох типів, першого - звичайного двигуна внутрішнього згоряння та другого - електричного. Двигун внутрішнього згоряння може бути як бензиновим, так і дизельним. Складність полягає у принципі роботи гібридної схеми - вона може бути послідовною, паралельною або комбінованою.
У послідовній схемі ДВЗ відіграє роль великого генератора. Він встановлений під капотом, проте не пов’язаний з колесами. Ключовою задачею двигуна є вироблення току для електромотору, який обертає колеса.
-
Найвідоміший послідовний гібрид - БелАЗ, величезний самосвал.
В легкових автомобілях послідовна схема використовується рідко через великі втрати потужності. Одним з успішних прикладів використання даної системи можна вважати модель BMW i3, яка наділена опцією REX (збільшення запасу ходу) - невеличким двоциліндровим ДВЗ для вироблення току, який перетворює електрокар на послідовний REX-гібрид.
Більшість сучасних гібридів містять паралельну схему. Тут ДВЗ та електромотор пов’язані з колесами та можуть працювати разом або окремо. Частіше за все електричні кіловати додаються до існуючої потужності авто та допомагають економити пальне.
Послідовно-паралельна або комбінована схема часто супроводжується звичайною коробкою передач, а сам електромотор виступає посередником між КПП і ДВЗ.
-
В Toyota Prius бензиновий двигун, електромотор та колеса пов’язані один з одним за планетарним механізмом - без КПП та зчеплення, що робить всю силову установку одним цілим, дозволяючи електроніці рівномірно розподіляти потужність. Саме тому така система є дуже ефективною.
Plug-in гібриди
З назви зрозуміло, що такий тип гібридних автомобілів можна підзарядити від електричної мережі. Акумулятор тут вже потужніший, ніж у звичайних гібридів, тож і зекономити з ними легше. Власник такого авто може проїжджати від 50 до 100 км, використовуючи лише електроенергію, не вмикаючи ДВЗ.
Споживання пального у гібридів такого типу впевнено прямує до нуля, а потужність на порядок вища, на відміну від того ж комбінованого гібриду.
-
Hyundai Tucson Hybrid має потужність на 35 кінських сил більшу, якщо порівнювати зі звичайним гібридом. Загалом їхня кількість сягає 265. Він може проїхати 51 км, використовуючи лише електроенергію, а, щоб зарядити таку батарею повністю, потрібно буде витратити дві години.
Отже, скажімо за робочий день твоя машина зарядиться повністю і ти зможеш дістатися дому, не витрачаючи кошти на бензин.
У наступному випуску ми розповімо про електромобілі та водневі авто, слідкуй за новинами!