Забронювати місце

Історія найпопулярнішого шутера у світі

#news

Серед тих, хто хоч цікавиться кіберспортом, точно немає тих, хто принаймні раз не чув про Counter Strike. Проте мало хто цікавився історією цього унікального шутера, створеного ще у минулому тисячолітті. 

На початку свого існування, Counter-Strike був задуманий як мод - про переформування його в окрему самодостатню гру навіть не йшло мови.

Батьком CS по праву можна назвати канадського розробника в’єтнамського походження Міна Лі, також відомого як Gooseman. 

До того моменту, як Мін Лі створив всесвітньо відомий “мод”, він вже собаку з’їв на цій справі - моди Navy Seals та Action Quake 2 для Quake були досить успішними. Якщо враховувати, що Quake в 90-х була далеко не останньою за популярністю грою, то Мін Лі вважався майже профі в створенні ігрових модифікацій.

Отже, одного прекрасного дня, Мін Лі вирішив створити мод для справжнього короля ігор, який досі тримається на рівні - для Half-Life від Valve. Зручний мультиплеєр Half-Life давав купу можливостей для втілення задумів розробника, який на початку навіть не мав надії на успіх:

«Я сподівався, що у гру буде грати хоча б хто-небудь, і що почнеться все з декількох гравців і згодом буде рости...»

Віддача фанатів була дійсно шаленою, що надзвичайно мотивувало Міна на роботу та покращення існуючого моду. 

Фідбек структурував та вивчав Джес Кліф, який був другим розробником Counter-Strike та адміністратором сайту, з якого надходили відгуки.

Перша бета вийшла 19 червня 1999-го року, проте популярності гра набула лише після 5 бети, це відбулося на початку 2000-го року. Після чого, Valve зрозуміли, що просто не можуть упустити такого цінного співробітника як Лі. Згодом компанія зв’язалася з ним, взяла на роботу і, вони не помилися - виявилося, що це було одним з кращих рішень Valve за весь час існування.

З самого початку розробники робили упор на розвиток командної роботи, а не на швидкість геймплею і це принесло справжній успіх. 

Counter-Strike набув популярність серед геймерів по всьому світу. Кіберспортсменів зацікавив новий підхід та механіка гри. Основним принципом виступало:easy to learn, hard to master” - легко навчитись, важко стати профі. Саме це, на думку Лі, стало однією з причин, завдяки якій гра почала швидко набирати обертів. 

Почавши грати, вже важко зупинитись, бо хочеться вибитися в топ. Таким чином існувала жива конкуренція серед геймерів, що мотивувало їх покращувати свій скіл. 

12 серпня 2011 року Valve анонсували Counter-Strike: Global Offensive - справжній прорив у світі шутерів. 

Додалися нові важливі елементи, зокрема:

  • покращилася графіка

  • з’явилася площадка для торгівлі та майстерня Steam

У 2012 році, коли Counter-Strike побачив світ оновленим, він почав бити всі попередні рекорди та став однією з найпопулярніших кібердисциплін на планеті. Призові фонди сягали мільйонів доларів, величезна кількість турнірів, спонсорські контракти та багато іншого. 

Відтепер, бути професійним гравцем - стало престижною професією, яка давно переросла відмітку “хобі”. Тож приходь до it land, прокачай свої скіли на неймовірному новому обладнанні, про яке ми писали тут, та вривайся на могутню арену кіберспорту.

Поділитися в соцмережах